سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
منوی اصلی
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
پخش زنده حرم ها
پخش زنده حرم
-->
پیوندهای روزانه
امکانات دیگر
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 189673
تعداد کل یاد داشت ها : 161
آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 4:42 ع

ارائه کنندگان: ابرهیمی- جعفری- عبدالمجیدی

 نقش وسایل نوین ارتباط جمعی در توسعه فرهنگی

دانلود pdf


     در نظام نوین جهانی ما در عصر رسانه ها زندگی می کنیم، عصری که در آن رسانه های گروهی جزو جدایی ناپذیر زندگی ما هستند. رسانه ها با اتخاذ سیاست های متفاوت ارتباطی توسعه فرهنگی کشورها را تسهیل و تسریع می کنند. کارکرد رسانه ها در عصر ارتباطات بی شک در همه ابعاد زندگی اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری انکارناپذیر است. از آغاز شکل گیری و توسعه وسایل جدید ارتباط جمعی مساله آثار اجتماعی فرهنگی جمعی به طور جدی جزئی از دل مشغولی های انسان معاصر بوده است. آیا این فرهنگ می تواند سطح کیفی زندگانی انسان را افزایش دهد یا نه؟ و در به مخاطره افتادن هویت انسان که با رشد شتابان تکنولوژی و رفاه مادی صورت بندی های تازه یافته است، چه نقشی می خواهد و یا می تواند ایفا کند؟ پاسخ به این دو سئوال طبیعتاً پیوستاری از بدبینی مطلق تا خوش بینی مطلق را نسبت به رسانه ها به وجود می آورد. برخی صاحب نظران، رسانه ها را در این بحران سرچشمه درد می دانند و برخی آغازگر درمان، اما اگر از این افراط و تفریط بگذریم، وسایل ارتباط جمعی را جزئی از صورت مساله فرهنگی انسان و جامعه کنونی خواهیم دانست.

ادامه مطلب...




      

به نام خدا

کنفرانس خانمها:عامری –حسنی-پنیزه-سنگسری

دانلود PDF

  • هویت فرهنگی چیست ؟


  هویت فرهنگی  

از واژه های پر معنای ادبیات نوجوانی و جوانی ، " هویت " است .  معنای این عبارت همزمانی آغاز تأمل و تفکر درهویت خویش و شروع نوجوانی است. پدیده ای که بعدها و در سالهای جوانی به صورت تکوین هویت یا بحران هویت ظاهر می شود. لذا مهمترین سالهای زندگی یعنی دوران نوجوانی و جوانی عرصه تجلی شکل گیری و یا از هم پاشیدگی هویت است.


هویت، احساس تعلق به مجموعه‌ای مادی و معنوی است که عناصر آن از قبل شکل گرفته‌اند. ” اگر امروز از هریک از ما بپرسند که ”تو کیستی؟” (یعنی بخواهند که شما هویت خود را در برابر یک پرسش توضیح دهید)، هر یک پاسخی را که برگرفته و متاثر از اصالت، ذهنیات، تربیت و بافت فرهنگی‌مان است، بیان می‌داریم، از جمله: ”من ایرانی هستم“، ”من تاجیک هستم“، من انسانم“، ”، ”من مدیرم“، ”من جوانم“، ”من‌ اندیشمندم“، من هم یک بنده خدا مثل بقیه هستم“، و امثالهم. حال ما کدام پاسخ را می‌دهیم یا با چه اولویتی هریک را می‌گوییم همراه با درک این نکته که با چه لحنی (افتخار، سرخوردگی، احترام، بی‌تفاوتی و غیره) آن را بیان می‌داریم و اینکه در شرایط مکانی و زمانی مختلف، کدام پاسخ را می‌دهیم، در مجموع معرف هویت شخصی و فرهنگی ما است.

ادامه مطلب...




      
<   <<   6