استاد مومنی                                              

 دانشجو: رمضانی 

  فعالیت های فرهنگی دانشکده علوم وفنون قرآن کریم  

    درس استاد مومنی


معاون فرهنگی دانشکده با همکاری مدیر و کارشناس امور فرهنگی،  به فعالیتهای فرهنگی و فوق برنامه دانشکده رسیدگی می کند.

این معاونت برگزاری اردوها ، جشن ها،جشنواره ها و مسابقات را برنامه ریزی کرده و دانشجویان فعال را نیز در این زمینه به همکاری دعوت می نماید.

انتشار فصل نامه، ماهنامه و انتشارات دانشکده نیز از جمله فعالیتهای فرهنگی  می باشد.            

 برخی از فعالیتهای این دانشکده عبارتند از:

1- برگزاری مراسم خوش‌آمدگویی و معارفه دانشجویان جدید الورود با مسئولین

2- برگزاری اردو جهت دانشجویان جدیدالورود 

3- اعزام دانشجویان دراواخر اسفند ماه هر سال به اردوی راهیان نور و آشنایی دانشجویان با هشت سال دفاع مقدس از برنامه های امور فرهنگی می باشد.

5- برگزاری گردهمایی با عنوان کانون قرآن وعترت دانشگاه و استفاده از قاریان ممتاز بین المللی و سخنرانی اساتید علمی پیرامون مسائل مختلف در این جلسه صورت گرفته و مباحثی از منظر قرآن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

6- برگزاری جشنواره ملی مسابقات دانشجویان

7-برگزاری المپیاد قرآن دانشگاه با حضور شخصیت های قرآنی

8-برگزاری دوره های آموزش قرآنی- حفظ، قرائت و تجوید و روخوانی

9- نشر کتب، رسالات و نشریات و جزوات در رابطه با فرهنگ و معارف اسلامی به زبان های مختلف

11- بازدید از مراکز مختلف مانند موزه، کاخ سعد آباد ،سازمان دارالقرآن کریم و ........

12-برگزاری کلاس های فوق برنامه مثل خطاطی، کامپیوتر ، حفظ تخصصی قرآن کریم

13- اعزام دانشجویان به اردوهای زیارتی: مسجد جمکران، امامزاده ها و بقاع متبرکه

اجرایطرح جامع تربیت مربی فرهنگی دردانشکده های علوم قرآنی کشور 

هدف از اجرای طرح مذکور شناسایی نخبگان فرهنگی، راه اندازی گروههای فرهنگی ویژه و تربیت مربیان فرهنگی شایسته با توجه به فضای فرهنگی موجود در کشور عنوان شده است.در این طرح بیست و یک دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور مشارکت گسترده و فعال دارند و در اولین دوره طرح جامع تربیت مربی فرهنگی بیش از 250 نفر از دانشجویان علوم قرآنی کشور حضور خواهند داشت.این طرح پس از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مهرماه امسال همزمان با  سال تحصیلی جدید آغاز شد. 

با اجرایی شدن طرح جامع تربیت مربی فرهنگی به فعالین فرهنگی و نیز دانشکده های علوم قرآنی برتر در عرصه فرهنگی تسهیلات ویژه ای از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اعطا خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در خصوص طرح نشاط معنوی گفت: طرح نشاط معنوی با حضور بیش از 200 نفر از دانشجویان علوم قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار شد. 

هدف از برگزاری چنین طرحی را سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی در جهت قطب فرهنگی نمودن بقاع متبرکه عنوان کرد. با اجرای این طرح، کلاس های آموزشی در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه تحت پوشش برنامه های فرهنگی مربیان قرار گرفته است.

مراسم هفته دفاع مقدس

 به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس با همکاری امور فرهنگی و دانشکده، ویژه برنامه ای با عنوان «هفته دفاع مقدس و جنگ نرم با تأکید بر نقش دانشجویان علوم قرآنی» در سالن اجتماعات شهید مفتح این دانشکده برگزار شد.

این برنامه شامل بخش های گوناگونی از جمله قرائت قرآن، پخش سرود ملی، پخش کلیپ بیانات رهبر معظم انقلادرباره شهادت و شهیدان، خیر مقدم گویی ریاست دانشکده، پخش کلیپ زیارتنامه شهدا، سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین ابو القاسمی، پخش کلیپ دعای فرج و همراهی حضار با قرائت این دعا و پذیرایی بود.

بازدید از نمایشگاه یاد یاران 

تعدادی از دانشجویان دانشکده علوم و فنون قرآن تهران از نمایشگاه یاد یاران و رزمایش بیت المقدس که در دهکده ی مقاومت تهران اجرا شد بازدید کردند.  نمایشگاه یاد یاران متشکل از غرفه های متنوع علمی، فرهنگی، مذهبی و جنگ افزارها و ادوات نظامی است.

جشن عید غدیر

جشن با هدف یکپارچه سازی مراسم تعظیم عید غدیربصورت همزمان با قرائت قرآن توسط قاریان – سخنرانی کوتاه- مداحی- گروه تواشیح- مراسم قرعه کشی مسابقه پیام غدیر در کلیه دانشکده ها برگزارشد.

 

با تشکر از زحمات استاد محترم

موفق باشید 

رمضانی